E-Ticaret PazaryerleriE-Ticaret

En İyi 5 E-Ticaret Sitesi Geliştirme Taktikleri

En İyi 5 E-Ticaret Sitesi Geliştirme Taktikleri Nelerdir? E-Ticaret Önerileri!

En İyi 5 E-Ticaret Sitesi Geliştirme Taktikleri Nelerdir? E-Ticaret Önerileri!

E-ticaret hızla gelişmeye, değişmeye ve büyümeye devam ederken geleneksel satış taktikleri artık çağın gerisinde kalıyor. Artık e-ticaret ve beraberinde getirdiği trendlere ayak uydurmak başarı için temel haline gelmekte. Bugünkü yazımızda bu trendlere bir bakış atıp başarıya giden yollar hakkında bilgi sahibi olmanıza yardımcı olacağız. Yazının sonunda rekabette öne geçebilecek bir kılavuza sahip olacaksınız hadi başlayalım!

E-ticaret sitesinde etkileşimli ürün tanıtımı

Hiç kimse uzun soluklu ürün açıklamalarını okumak istemez. Bu noktada ise etkileşimli ürün tanıtımları devreye girmekte. Bu şekilde ürün almak isteyen kullanıcılar ürüne hızlı bir bakış atarak gerekli bilgilere ulaşabilmekte. Örneğin, müşteriler 360 derecelik bir görünüm elde etmek için bir öğeyi döndürebilir veya yakınlaştırmak ve ayrıntıları görmek için görüntünün bir alanına tıklayabilir. Bu tür ürün teşhiri, müşterilerin bilinçli bir karar vermesini kolaylaştırarak satın alma ihtimalini arttıracaktır.

Yapay zeka desteği ile kişilere özelleştirebilme

Müşteri deneyimi e-ticaret sitesi sahibiyseniz firmanız için her şeydir diyebiliriz. Yapay zeka ise bu noktada kullanıcılara yani müşterilerinize eşsiz bir deneyim sunmanıza yardımcı oluyor. AI, ürün önerilerini, içeriği ve diğer pazarlama materyallerini her müşterinin ihtiyaçlarına ve ilgi alanlarına göre uyarlayabilir. Bu şekilde müşterilerin son aratmalarına göre bir öneri listesi oluşturulabilir. Yapay zeka destekli kişiselleştirme, müşteriler arasında daha yüksek katılım seviyeleri, daha iyi dönüşümler ve gelişmiş sadakat sağlayacaktır.

Temassız ödeme seçenekleri

Pandemi, e-Ticaret işletmeleri için temassız ödeme seçenekleri sunmayı her zamankinden daha önemli hale getirdi. Birçok müşteri artık COVID-19’a yakalanma riski nedeniyle nakit veya kart kullanmaktan çekiniyor. Mobil cüzdanlar ve dijital ödemeler gibi temassız ödeme seçenekleri, müşterilere nakitle uğraşmak zorunda kalmadan alışveriş yapmaları için güvenli ve kolay bir yol sunuyor. Bu şekilde bir seçenek sunulması müşterilerin yaklaşımı için yani tercih edilecek mağaza olmanızı sağlayabilecek en önemli etkenlerden birisi olarak karşınıza çıkıyor.

Gezinme menüleri

Gezinme menüleri, e-ticaret web siteleri için çok önemlidir. Müşterilerin aradıkları bilgileri hızla bulmalarına ve kolayca satın alma yapmalarına yardımcı olurlar. İyi bir gezinme menüsü, her ürün kategorisi için net etiketler ve açılır seçeneklerle kullanımı kolay olmalıdır. Aradıkları ürünlerin kategorilerine göre listelenmesi hızlı alışveriş beraberinde mutlu müşteri getirecektir.

Mobil optimizasyon

Akıllı telefonlar ve tabletler giderek daha popüler hale geldikçe, e-Ticaret işletmelerinin web sitelerini mobil cihazlar için optimize etmesi gerekiyor. Mobil optimizasyon, müşterilerin ister masaüstü bilgisayar ister cep telefonu olsun, herhangi bir cihazda aynı deneyimi yaşamalarını sağlar. Bu şekilde yükleme süreleri ve tüm cihazlarda harika görünen bir tasarıma sahip, gezinmesi kolay bir web sitesine sahip olmak anlamına gelmektedir.

Peki hangi e-ticaret sitesi derseniz şu an için güncel olarak satıcıların tercihi olan Shopify, Trendyol, Amazon örnek verilebilir.

E-Ticaret Nedir? Nasıl Yapılır? En İyi 7 E-Ticaret Sitesi! yazımıza “Buradan” ulaşabilirsiniz.

 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu