Sosyal MedyaDijital Platformlarİnternet

Artık YouTube Shorts’tan Para Kazanabileceksiniz!

Kısa videolar şeklinde içerik üretmenin popülerleşmesi kapsamında, YouTube Shorts formatı oldukça rağbet görüyor. TikTok‘un popüler ettiği format sonrasında Instagram Reels, ardından da YouTube Shorts geldi.

YouTube üzerinden uzun soluklu videoların izlenmesinin düştüğünü, insanların artık kısa süreli içerikleri izlemeye yöneldiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Popüler video paylaşma platformu YouTube, oldukça iyi gelir elde edebileceğiniz platformlardan bir tanesi.

Çoğu internet ünlüsü, bu tür platformlarda popüler olmanın, samimiyetten ve özgün olmaktan geçtiğini her defasında söylüyor. Dolayısıyla, kendimizi kısıtlı zamanlarda ifade edebildiğimiz ve hayal gücü kullanmaya teşvik eden kısa video formatları, oldukça rağbet gördü.

Üstelik YouTube Shorts, benzer formatlarda çeşitli videoları keşfet akışına çıkardığı için, keşfedilmek daha kolay gibi duruyor. Şirket, geçtiğimiz günlerde içerik üreticilerine müjdeli kararını duyurdu.

YouTube Shorts
YouTube Shorts

YouTube Shorts üreticileri, daha fazla para kazanacak.

Sosyal medya platformları arası rekabet ve benzerlikler devam ederken Shorts, YouTube İş Ortağı programına dahil edilecek. Yeni yıldan itibaren Shorts üreticileri, reklam üzerinden para kazanabilecek. Biliyorsunuz, reklamlar internet üzerinden gelir elde etmenin en iyi yollarından bir tanesi.

Bu zamana kadar şartları sağlayan içerik üreticileri, Shorts üzerinden sağlanan fonlarla, az çok gelir elde edebiliyordu. Şirket, hem kendi için hem de kullanıcıları için daha fazla gelir elde etmenin bir yolunu çizmiş.

Rakiplerinin önüne geçmekte kararlı olan platform, programa dahil olamayan içerik üreticilerinin de, abonelik, bahşiş veya ürün satışı gibi daha fazla yoldan gelir elde edebilmesini sağlayacak. Fakat platform için şunu söyleyebiliriz ki, kısa video formatının oldukça popüler olması sebebi ile, şirket Shorts için ayrı bir tutum sergiliyor.

Platform, Shorts üzerinden elde edilen gelirin %55’ini kendisine, kalan %45’lik kısmını da içerik üreticilerine vermeyi planlamış. Şirket, kendi payının bir kısmını içerik üreticilerine daha iyi hizmet için, platformdaki müziklere harcayacak. Böylelikle, içerik üreticileri istediği müzikleri, videolarında daha rahat kullanacak.

Shorts’un İş Ortağı programına dahil edilmesi, gelir elde etmek için uzun vadeli bir proje oldu. Şirketin, Shorts formatına odaklanması neredeyse 2 yıl sürdü. Bu köklü adımın sebebi, YouTube’un günlük 30 milyar izlenme alması olabilir.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu