Sosyal MedyaDijital Platformlarİnternet

Meta Platformlarına Ücretli Özellikler Gelebilir!

Günümüzde sosyal medya kullanıcılarının ve içerik üreticilerinin oldukça artmasıyla beraber bazı platformlar popülerleşti. WhatsApp, Facebook ve Instagram’ın çatı şirketi olan Meta, yeni gelir kapılarını aralama planları yapıyor. 

Geçtiğimiz ay, ortalama 3 milyar kullanıcıya sahip Facebook’un, lisanslı müzik kullanılan videolardan gelir elde edebileceğiniz bir özelliğinden sizlere bahsetmiştik. Günümüzde, internetten ve sosyal medya platformlarından para kazanmanın en iyi yolu reklam almak. Büyük firmalar, reklamlardan milyarlarca dolar kâr elde ediyor. Hatta Apple bu yönde, popüler ürünü iPhone’lara, daha çok reklam vereceğini açıklamıştı.

Apple’ın bu hamlesinden sonra reklam gelirlerinde düşüş yaşaması sebebiyle, Meta şirketi de bu yönde önlemler alacak.

Meta, Mark Zuckerberg
Meta, Mark Zuckerberg

Popüler sosyal medya uygulamalarına ücretli özellikler gelecek.

Apple’ın iOS işletim sisteminde uyguladığı reklam harcamaları ve reklam odaklı gizlilik politikası değişiklikleri sebebiyle, Meta büyük bir darbe almış olacak ki, bu iş için bir ekip bile kurmuş. Şirket, ekonomik kalkınma için yeni gelir yerleri aramaya başladı.

Meta, kaybettiği reklam gelirlerine ve gerilediği ekonomisine karşılık, popüler platformlar WhatsApp, Facebook ve Instagram’a, daha fazla ücretli özellik ekleyecek. Şirket, bu uygulamalar üzerinde çalışması için ”New Monetization Experiences (Yeni Para Kazanma Deneyimleri)” adında bir ekip görevlendirdi. Ekibin başında, daha önce Meta’nın araştırma bölümünde başkanlık yapan Pratiti Raychoudhury görev alacak.

Meta’da Ücretli üyelikler ile reklamları engelleyemeyeceğiz.

Ekip bile kurulmuş olmasına bakılırsa, şirket bu konuda bir hayli ciddi görünüyor fakat kullanıcılar da reklamlardan bıkmış durumda. Ekip, ne tür ücretli özellikler getirilebilir araştırması yaparken, platformlarda reklamların artacağını tahmin edebiliyoruz.

Şirket, her ne kadar para vermek için can atacağımız özellikler sunacağından bahsetse de, reklam işlerini büyütmeyi amaçlayan şirketin, reklamları ücretle engelleme gibi planları olmadığından da bahsetti.

Ücretli özelliklerin ne olacağı şu an için araştırma aşamasında olsa da, diğer platformlar hakkında “Sektörde neler olup bittiğine dikkat ediyoruz ve bu alanda ilginç şeyler yapmış birden fazla şirket olduğunu düşünüyorum, umarım zamanla onlardan bir şeyler öğrenip taklit edebiliriz.” şeklinde bir açıklama mevcut. Yine de, reklam artışının kullanıcıları ve uygulamalardaki aktif kullanımını olumsuz etkileyeceğini düşünüyoruz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu